Gott Nytt År!

Ja, då sitter jag här i mitt stora vita hus igen och ytterligare ett år har gått. 
Måste säga att 2012 är ett år där jag nästan bara kommer ihåg de roligt händelserna. 

Men vad har jag då gjort? 
 
Januari

Började året med att jobba på städet och sen vart det full fart på mitt andra jobb med ungarna. 
Lördagen den 14 jan var dock en sorglig dag men också en glädjensdag, Hur man nu kan få till det? 
Wahlströms sista spelning i Örebro... Vi hade bokat rum på ett vandrarhem och tog oss till Örebro. En sjukt sorglig kväll men vilken kväll! Alla var så galet glada och Killarna i bandet körde en fantastisk danskväll! 
I slutet av Januari var jag på en fantastisk kväll till! Ann-Katrins 50års fest... Det var så roligt och måste helt ärligt säga att när Kindbergsbussen glider in på Grolandabygdegårdsparkering så trodde man inte att det var sant! Ni må tro att det var många nyfikna som tog en extra sväng förbi. 
Det pinsamaste den kvällen var inte när vi ställde oss och sjöng denegenskrivna låten "för fet för en tôp" Som Henke i Kindberg spelade till utan det var jag jag skulle moppa golvet när Nästan alla hade gått hem. Eftersom jag oftast städar själv på jobbet i tomma omklädningsrum så sjunger jag alltid en låt från Disneys film kogänget. Inget undantag den här gången... Men nu var jag inte helt ensam... Där står kökspersonalen och hela Kindbergs i Köket och tittar... Pinsamt! 
Det var iaf en rolig kväll! 

Februari 

En helt vanlig månad, massa jobb och dans. 
Vi var på Barnens Hus i Tidaholm med jobbet och när vi skulle åka hem sitter en liten kille från kinneved ihop med en ny kompis, en tjej från floby, och han säger då - Tänk om jag aldrig mer får träffa henne... 
Det är långt mellan Kinnarp och Floby! 

Mars
 
Jobb stog högt i kurs denna månad och inte så mycket dans heller...
 
April
 
Månaden börjar med påsk jag och A-K hade bokat att åka med Birka långfredag-påskafton 
Vi börjar med Dans till Sannex i parken på skärtorsdagen. Jag blir lite sen och tappar parfymflaskan i golvet i hallen hemma... tusenbitar och ja, förmycket av det goda är inte alltid så bra! 
Torka, torka och sen vart det bara att slänga sig iväg. Kommer iväg till stan och är nästan framme. Vem tror ni står där och vinkar? Jo, Farbror polisen! Fortkörningsböter... Polismannen var ju snygg iaf. 
Det här bådar ju inte gott. en olycka kommer ju sällan ensam så jag funderade starkt på att inte åka med båten dagen därpå. Meeen, det gjorde jag ändå och jag ångrar inte en sekund! Sååå roligt och vi var gansak nära att åka en vända till! 
I april kan man säga att allt lossnade. Ja, jag menar med dansen! Mellan april och December har det blivit över 40 danser! Ja, det är inte klokt men vad roligt det har varit!! 

Maj
 

Jobb, Dans och modell för en dag. Modelljobb är inget för mig... Men det var kul att prova iaf. 

 
Juni

Jobb på städ och Jag skaffade mig ytterligare ett jobb. 
Ledsagare få fantastiska Oskar. En grabb som älskar muisk och film, så nu kan ju lista ut vad vi hittar på! 
Midsommarfirande på kollo ihop med mina nyfunna vänner 50-åringarna... Haha, ja, jag älskar dom! Vi har så roligt!!! 
Sen vart det ju givetvis dans den här månaden också. 
 
Juli

Att fylla 22 år... ja, ångest! 

Jobba en massa på städet
Och sen vart det Malung i tre dagar! Att jag skulle komma dit på måndagen visste jag men eftersom jag skulle jobba torsdag igen, så var jag tvungen att åka hem på onsdagen... Och kan ju säga som så att jag visste inte hur förrän sent tisdagkväll! 
Malung 2013? Japp, HELA VECKAN! 
Avslutar Juli månad med ett Diggiloo-besök på Läckö slott. Det regnade oavbrutet hela konserten, och åskan slog ner på båda sidor om scenen men vad gjorde väl det? Vilken konsert!! Helt klart värt att se trotts hur många liter vatten som hellst. 

Augusti 

Fortsätter att jobbasom en tok och dansen släpper jag ju givetvis inte heller... 
Mamma bjöd med mig på en Queen-konsert i Kalkbrottet och ja, det var också galet bra! Mhm! Snygg karl i tajta vita jeans, japp lite svag här. Nej, skämt å sido, de var grymt duktiga och fantastiskt bra låtar. 
Blir dessutom fastanställd innom svenskakyrkan på 50% 

September
Kollar man i min almanacka den här månaden så förstår jag inte hur jag överlevde, det är fullt 24/7
Jobb, dans, jobb igen, och lite mera dans. 
Har ju dessutom glömt att skriva att jag har ju stått på torget också juli, augusti och september + att vi har haft öppet hemma på söndagar. 
Minstsagt mycket! 

Oktober

Jobb, jobb, jobb! 
Men något helt otroligt hände, Jag var  med i en tävlig på Lugna Favoriter. Och jag vann!! 4 biljetter till Dirty Dansing- musikalen!!! Den var såå bra och ja, jag bara önskade att jag kunde varit med på scenen. Så duktiga, så bra, ja tur och retur-resa till Stockholm var det helt klart värt. Att vi dessutom passade på att hänga med Fam. Nilsson gjorde ju inte saken värre. Att gå på söders gator och bara mysa var underbart.
 
November 
 

Året börjar gå mot sitt slut och Novembermånad ser ut precis som i september. Massa jobb och mycket dans. 

December
 Börjar med en 50 åring till. Cinas Tur den här gången och vilken fest det blev, mat, dans uppträdande, röda gubbar, en otroligt glad Cina.
En annan rolig grej är att sedan december 2011 har jag tappat 25kg... Kan inte fatta det! Minst 10kg till, men ja. Dansen är inte bara rolig den är faktiskt hälsosam också! 

Julefriden lägrade sig faktiskt tidigt det här året och trotts ytterligare en månad med mycket arbete och jag har kunnat njuta det här året! 

Nu sitter jag då här i mitt stora vita hus, granen lyser och det är den 31 dec. Ett nytt år är på G och ja, 2012 har varit fantastiskt när man ser tillbaka på det. Man har upp och nergångar och jag tror att man måste ha det. Jag har gjort en massa roliga grejer och dansat så fötterna blöder. 
Ni som inte provat borde göra det! 

Jag vill iag önska er alla ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR! 
Puss och Kram 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0