The vocie within

Det finns få saker som jag uppriktigt älskar... 
Men några av dem är:  
Att jobba med barn 
Musik 
Dans
 
Kan ibland känna att jag valt helt fel yrke, jag är trött och grinig när jag kommer hem. 
Men oftast är det så att jag kommer hem med ett leende på läpparna. Framför allt efter helgen som varit så trodde jag inte att det var möjligt...(men mer om helgen kommer snart)
Att jobba med barn är så spontant, så ärligt och så roligt.
När man har en hel hög med ungar som fölr ett sånt oväsen att de kan väcka de döda så är det inte så roligt, men när det smyger in en försiktig liten hand i min, när de lutar sitt huvud mot mig och bara utstrålar en sån kärlek så vet jag, att jag har valt rätt! 

Har haft en helt fantastisk helg! 

Skulle åkt på kryssning, dansat till Kindberg och bara släppt allting här hemma. Vilat mig men goda vänner i sällskap. Jag vet att vi bokade resan samma helg som gävlemaran men vi struntade i det och åkte iväg vid 10 på fredag förmiddag. 
vi vart uppe i Stockholm strax efter 2 och vi åkte till en kompis och fikade (och köpte strumpbyxor...) 
När klockan var strax innan 4 sa vi att nu åker vi ifall att det strular på vägen (restid till båtterminalen är då 30min)
och vi åkte. När vi kommer ut på stora vägen hinner vi åka kanske ett par km, och där börjar kön...
Sen satt vi i bilkö till klockan var halv 6 och vi insåg att "vi kommer att missa båten" ringer och bokar av våran resa. 
I det här läget var det 2 mycket ledsna brudar som satt i bilen... 
Men, vi kom på att vi har ju åkt mer än hälften av resan upp till Gävle... 17,55 bestämmer vi oss då för att åka lite till och våldgästa denna stad i norr! 
Ringer min klippa och får ett lyckligt illvrål i telefonen och hon fixar allt. Boende, biljetter mat, ja Lizette, Du är en klippa!!! 
Vilken helg sen, vilka danser! <3 
Nyfunna vänner från när och fjärran.
Gamla vänner från när och fjärran, och ja vilka danser... 
Efter som min andra hälft var tvungen att börja jobba 07,00 på måndag morgon, lämnar hon mig vind för våg på ett hotell i gävle men främmande människor och börjar sin resa hemmåt på söndag förmiddag... Nej så vart det faktiskt inte! Hon visste att jag skulle komma hem och hon visste att jag hade fantastika människor runtomkring mig. 
Dansen på söndagen var outstanding, Dubbelbugg bland över 900 personer, glada människor, mysiga foxar och 2 glada band på scen. 

Resan hem spenderades i en buss mitt i natten ihop med ett gäng glada kamrater, landade innanför min dörr 8.30. (Inga hade som vanligt eldat dåligt så det var SVINKALLT hemma) trött som jag vet inte vad stupar jag i sängen med kläder på, sover 1.5 timnme och åker sedan och jobbar... 
Ja jag är en galen människa! Men GUUUD vilken fantastisk helg. Jag är kär! Min första men absolut INTE sista mara! 
Tänk er dans 6 timmar fredag-lördag och 4 timmar söndag. Paradis...
Tror inte att jag behöver säga mera...
 
Tack alla ni som hjälpte oss att få ett boende, som tog hand om oss förvirrade själar som inte viste vart man skulle äta och till er jag fick dansa med vill jag bara skicka en STOR kram! 
Till våran ängel Marie... Du är en fantastisk människa, som tar in oss under dina vingar och hjälp vad jag har skrattat! Du är underbar! 
 
A-K, du är bara bäst! 
Nu laddar vi för dans fre-sön igen (dårhuset? Bring it on!) 
Puss och kram alla underbaringar 
 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0