På andra sidan stan!

Oj... längesedan som vanligt! 

Det har hänt så mycket sen sist, eller kanske inte...
Jag jobbar som en tok och det faktum att jag bara har 4 dagars semester i år känns konstigt! Att jobba är väl inte allt? Jo, i mitt fall är det det för tillfället.
Måndag- fredag på städet på volvo, lördag torget i falköping och söndag har vi öppet hemma... men jag tycker om mina jobb och det känns helt okej. Tiden snurrar ju på så galet fort iaf så då kan man ju jobba iaf. Är det någon mer än jag som tycker att det har försvunnit timmar på dygnet?? 

Dansar sjukt mycket också. Och vet ni kära vänner, tidigare harjag varit så fruktansvärt blyg så jag har själv inte vågat bjuda upp, men nu har jag tagit mig i kragen och faktsikt gjort det och det känns så skönt! Och vilka klimpar man får dansa med då, säger bara det! 

Midsommar är snart över och jag har haft det toppen! Smygstarta i torsdag med att åka till Annelund för att tanka med två av mina guldgossar Oskar och Andreas. (vi åkte givetvis i min nygamla Opel Tigra) i fredags firade vi midsommarfirande i Jäla Bygdegård, massa söta ungar och massa trevliga föräldrar. Dans kring midsommarstången och fika. Mys!
Sen åkte jag in till stan för att hänga med ett gäng tanter och farbröder ute på kollo! haha, frågan är om det är dom som är ungdomliga eller om det är jag som är "gammal" mysigt var det iaf, med mat och läsk ( för min del) men alkoholen var bjuden han med så han kom en liten sväng och hälsade på hos endel i sällskapet. 
När kvällen kom mot sitt slut var det dags att köra hem en kille som alkoholen slagit på käften, Cykeltur hem var inte att tänka på... men nu är han hemma och hoppas att han la lite is på slaget! 

Sen vart det helt plötsligt lördag. man måste ju också hänga med sina Päron (jag måste det iaf) på midsommar och familjen vardin beslutade sig för att åka till Lidköping för att se vad staden hade att erbjuda. På läckö var det medeltidsmarknad, solen sken och det var så mysigt så. Sen åkte vi vidare till Spiken där vi köpte fiskt. Då kom regnet och vi beslutade att vi åker in till stan för att äta. Resan hem var lugn och skön då tre av fyra sov. 

Senare på kvällen efter mycket om och men så fick jag med mig Emma H till Raskensloge i Kärråkra. 
Där är en tradition att Rolands Orkester spelar på lövad loge och det mina vänner är en sån fantastisk tradition så alla måste prova! 
till ett sånt ställe kommer näst intill alla bönder i de olika byarna. Ung som gammal spelar ingen roll. och de åker Balvagn. Så fantastiskt mysigt och trotts att de flesta har fotbollar under fötterna så dansar man som en tok. Underbart! 

Dagen till ära (ändå söndag) Så ska jag ta det ganska lungt, städa lite, läsa en bok fram tills klockan är ca halv 5 för då mina vänner är det dags att åka till Alingsås! Blender spelar och jag har en kännsla av att det kommer att bli kanoners! 

Hoppas att ni där ute har haft en lika bra midsommar som jag!
Kram på er <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0