Dansa med mig...

Helgen som varit, har varit helt galet bra som alla andra! 

I torsdags fick jag reda på att jag vunnit 2 biljetter till en konsert med The Band Perry på Trägår´n i Göteborg.
Jag fick då med mig mina småbröder! (eller ja, en lillebror och en kompis till honom. De är dessutom inte så små but I love them!) 
Vilken konsert... Ljudet var aldeles för högt men energin de hade på scen, låtarna de spelade och stämningen övervägde ljudet. 
Så glad att jag åkte! 

Lördagen var det sagt att jag skulle dansa på hemmaplan till Elizas, men efter noga övervägning och lite spontanitet åkte jag istället till Örebro och dansade till Casanovas. VILKEN bra kväll det blev! Det vart faktiskt den bästa kvällen i Örebro på väldigt länge. Har lätt för att bli sittandes där annars, för att jag inte känner så många uppåt, men kontaktnätet viddgas och vilka kontakter sen! Härliga människor! 

Söndagen, fars dag... 
Efter att ha kommit hem 04.30 från en galet bra danskväll så stupar jag i säng...upp igen 9,30 för att åka med hela familjen till Tibro för att hälsa på lille farfar. Han var gansaka pigg fast han tycker att det är jobbigt att äta och glider runt i sin rullstol. Mysig stud fast en mycket trött Matilda. 
 
Min Pappa, vad skulle jag gjort utan honom? Inte speciellt mycket. Han är bara bäst! 

Under hela resan har jag suttit och drömt mig iväg till Kristinehamn där Dreams skulle spela på kvällen. Flera som hörde av sig och frågade om jag skulle med men eftersom de skulle åka så tidigt och vi inte lämnade Tibro förrän 15.00 så var det omöjligt och jag ville inte åka själv. Lite ledsen tjej... 
Men då hör en danspolare av sig och säger att han kan tänka sig att vänta på mig. Sagt och gjort, jag landar hemma i mitt hus aldeles försent, packar med mig det jag behöver och kastar mig iväg till Götene där det väntas på mig. 
Byter om i bilen och när vi passerat Mariestad, visar det sig att det är någon form av byggnation på järnvägen. Vi blir utlotsade på en liiten liiten väg ihop med stora lastbilar och andra icke körkunniga bilister. 
Vi sitter i kö i över 1 timme... (känner jag igen det här? Ja...) 
Men det roligaste i kön var nog ändå puckot som åkte i bilen framför... där sitter vi i godan ro och väntar på att vi ska få åka iväg... vad händer jo, bilisten framför är sjukt otålig, går ur och i bilen flera gånger, fårgar folk vad som händer och ingen vet. Men när han sitter i bilen, tänker han sig antagligen inte för, för rätt som det är så börjar bilen rulla frammåt, rätt in i lastbilen framför... Man hör hur något åt sönder på bilen men lastbilen tar ingen skada... 
Han smyger ut och kollar in sin klantighet (i det här läget har vi nog stått stilla i 45 minuter...) och sen går han och sätter sig igen... 
Sen efter ca 10 minuter går han ur bilen går bort till chaffisen, berättar att han kört in i lastbilen (fast vi stått stilla hur länge som helst) och Lastbilschaffisen är från Lettland och är ganska dålig på engelska och tror givetvis att puckot försöker skylla på honom... (med ner vevade rutor sitter 3 nyfikna dansare och tror att det kommer ske ett mord, i en bilkö, mitt ute i ingenstans och vi skulle få vara med om detta!) Haha, bilisten lyckas iaf förklara att det var hans eget fel men att han bara ville tala om att det hade hänt... 
Just då börjar bilkön rulla och vi kommer äntligen iväg mot Kristinehamn. 
Vilken kväll det blev där då! Det var inte första och sista gången jag åkte dit! 

Måndag, tisdag och onsdag är det jobb som vanligt. 
Träffade min lille skrutt igår också, Mys med film och fika. 
Imorgon blir det att extraknäcka på mitt fasta jobb (det känns ju också märkligt att bli inringd på sitt eget jobb...) Två barntimmegrupper behöver ha min hjälp och att mysa med 4-5 åringar gör mig inget! 

Puss och kram 
 
Tänkte också lägga upp en text som passar in på Lördagens dans i Örebro... 
 
 
"Jag vet inte vad du vill mig,
men du dansar tätt intill mig
Och, du struntar i deras blickar
Det vet du också att jag gör

Såhär nära får ingen vara,
jag vill säga en sak bara
Låt mig viska i ditt öra
så att ingen annan hör

Jag har tittat på dig ikväll
Du är finare än du nånsin vart förut
Om jag frågar snällt, vill du försöka?

ref:
Kom och dansa med mig
Jag går precis dit du vill
Ingenting kan hindra oss ikväll
Vi dansar minut för minut
och missar att låten tar slut
Du ler när du tittar på mig
och du fortsätter dansa med mig

Vers:
Dina händer rör vid mina
Blir generad och börjar flina
Och, jag känner
hur ditt hjärta
slår mot klänningen jag bär
Vad är nonsens?
Vad är på riktigt?
Våra läppar möts försiktigt
Hör dig andas, rummet snurrar
och nu finns ingen annan här

Du har tittat på mig i kväll
Jag är finare än jag nånsin vart förut
Om jag frågar snällt, vill du försöka?

ref:
Kom och dansa med mig
Jag går precis dit du vill
Ingenting kan hindra oss ikväll
Vi dansar minut för minut
och missar att låten tar slut
Du ler när du tittar på mig
och du fortsätter dansa med mig"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0