Slow Dancing in a Burning Room

Jag säger bara OJ! 

Här har ni en sjukt trött men glad tjej. 
Veckan som varit har gått i ett... 
Arbete, förberedelser, personalresa, utmärkelse, skördefest konstnatt och konstrunda... 
 
 
Att vi har firat något som heter Mekelsmäss här på falbygden har nog inte undkommit specielt många...
 
Det är så fantastiskt roligt, underbart, givande uttömmande, jobbigt, surt och glatt. 
man kämpar och piffar en massa inför konstnatten. Mamma och pappa sködrar och tar upp det sista av grönsakerna och min bror som är en klippa! Vi hade aldrig rott den här helgen i land om det inte hade vart för Oskar... 
 
 
Sen kan jag med stolthet i rösten också berätta att Jäla, min fantastiska hembygd har vunnit utmärkelsen "årets falbygdssocken" 
Jag är så evtigt tacksam och glad för alla er som röstat och för er bybor som ställer upp i vått och tort. 
Ni är helt fantastiska, kreativa och hjälpsamma och jag som ordförande hade inte klarat av att styra den här stora båten utan er! Ett strot TACK! 
 
Lördagen började iaf med att vi tog tre bilar in till falköping. 2 fullpackade med grönsaker, pumpor, korgar och blommor. 
Människorna strömmar in på torget och det är en sån fantastisk kännsla! Alla är glada och det är en fröjd att se så många människor sprida glädje på en sån liten yta. 
torghandeln slutade kl 2 och kl 3 var jag därifrån. 
Hem och fixa det sista innan konstnatten drog igång 16.00. 
Det var en helt fantastisk kväll, ca 700 personen hittade ut i mörkret mellan 16-01 lördagen den 28 sep. 
Utställarna vi hade på gården var helt överrumplade över hur bra det var så frågan är hur bra de faktisk sov den lilla stund som var kvar på natten. 
11.00 öppnade vi portarna igen en aning lugnare men vi var absolut nöjda med det... att faktiskt kunna prata med kunderna och männiksorna som kom kändes, hur ska jag säga, skönt...! 

Det var en trött familj som satte sig i soffan hos mig igår kväll för att äta MAT (inte så mycket av den varan under helgen) och summera att över 800 pesonen har hittat till lilla Jäla under helgen! 
Makalöst! 
 
Fick en fråga av en av våra trogna kunder igår " men vad ska ni göra nästa lördag?" 
Det ska jag tala om för er... 
Nästa lördag blir det ingen dans, inget jobb... Nästa lördag tar jag med mig själv och min trötta familj till Göteborg, där ska vi gå på musikal på Göteborgsoperan, sova på hotell, äta god mat och bara vila! 
Det är något som vi alla behöver och ärligtalat, jag längtar en massa! 
 
Men innan vi åker på sånna roligheter så är det en veckas jobb framför oss allihopa. 
månd-ons kyrkan och tor-fre städ...
men vet ni vad... jag har också bokat en massagetid på torsdag, risken är väl bara att jag blir dålig...
 
Jag älskar mina föräldrar och min bror, ni som inte förstår hur jag kan välja att bo så nära dom och dessutom åka på en weekend med dem, ni vet inte vad ni går miste om med era föräldrar... 
Till Falbygdens Mat & Kultur vill jag säga - Tack för ett fantastiskt bra initiativ, för bra uppsluttning och för bra Service! 
Till er Jäla-bor... Tack för att ni bor här i just den här byn, engagerar er i vad som händer och gör just våran hembygd till en skön och vacker plats att bo på! 
 
Puss och kram på er alla <3 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0