Du finns i mina tankar

Ja hur ska jag börja, Helgen har varit ganska chill. Började lite smått med Konfirmandläger på lördag morgon, jag var där ca 10min i 9 och de andra kom 10 över! Det är ju tur att man har egen nyckel, då det regnade och var iskallt!
När de andra ledarna sedan kom så fixade vi iordning 5-kampen som jag, Elin och Pjär skulle ha när det v ar våran tur i programmet så att säga!
När vi var färdiga så var det ledarfika och massa godis! (Älskar verkligen läger)
Kl 10 kommer konfakidsen och ja, jag ska säga som det är. ÄLSKAR SNÄLLA KONFIRMANDER! Har aldrig varit med om att alla vill ställa upp och göra det man säger åt dem att göra! "kasta ägget på honom/henne" "okej". Har aldrig varit med om dess like! Kul hade vi och våra ansvariga ledare är ju så mysiga! 

Efter lunch och titt på systrarna Graaf i Hällestads kyrka så beger jag och Elin oss hem för att göra oss iordning för Wahlströms och Örebro! 
Vägen dit är som alla andra, helt crasy! Väl framme så var det varmare ute än inne (inte + för brunnspaken!) 
då jag hade bestämt sen innan att jag inte skulle dansa så innebar det vadå? Jo stelfrusen! Då man inte hade ätit något mer än lunch så hade man inte så mycket energi kvar så hemresan var väldigt jobbig... Elin bytte av mig ca 4 mil från Mariestad och sen sov jag hela vägen hem! 

Då jag och Elin hade lovat att vi skulle tillbaka till konfakidsen så låg jag och drömde om vad jag skulle åka hem och hämta. Men jag fick åka själv, då Elin och Jacob hade bestämt att han skulle sova över! Detta krossade mitt hjärta! Varför? Det kan vi ta en annan gång! 

Jag beger mig alltså iväg till Tveten själv, kommer dit tar med mig mitt täcke och min kudde går in i huset och lägger mig i ett hörn! Då jag inte hade någon madrass så låg jag direkt på golvet(inte skönt) så det gav inte många timmars sömn, speciellt när våran nattvakt Ellen gick upp, man tror att man är tyst men oj vad det hörs i gamla hus! 

folket börjar röra sig i huset vid 7 halv 8 och vid 8 vaknar jag verkligen till och tror att jag ska kräkas! Det är inte fashion! Jag vankar runt där i huset och i köket står Karin och Erika, gud vad det var skönt att se dem! 
När karin inser att det inte är frukost förrän kl 9 så säger hon till mig att vi går och lägger oss igen! Mysigt! Sen kommer Björn och lägger sig emellan och du måtro att det var mys! 

Naturligtvis frågade de vart Elin var och jag mummla något om hon, jacob stannade hemma... och vi pratade inte mer om det!   

Resten av dagen var okej, morgonandakt, sång, och mässa! (verkligen behövligt!) 

När alla konfakids åkt hem så var det jag, Pjär, Erika, Karin och Ottan kvar för att städa kom därifrån ca 5. (ett långt dygn för bara 3 timmar!) 

Väl hemma somnade jag i soffan och vaknade lagom till Evan Baxter på 3:an, mys med Oskar och mamma då pappa någon gång under kvällen hade åkt till jobbet. 

Sover sedan hela natten i soffan (ont i nacken och huvudet) och har legat där hela dagen också med "Vänner" i DVD:n Skönt! 

Nu väntar jobb och jag är inte jätte taggad! 

Pussar/ Matilda  


  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0