Ovan där

Oj, oj, oj vad jag är dålig på att uppdatera! Men det kan bero på att vi har ett internet som inte fungerar som det ska... 


Vart ska jag börja? 
Veckan har beståtta av jobb och massa bilåkande. 

Måndag : Juniorer, vi bakade och det har aldrig fungerat så bra som det gjorde den här kvällen! verkligen ett plus! 

Tisdag: Chilldag, åker till floby pratar lite med Erika och Nancy! (vart Karin är har jag ingen aning om, har inte sett henne på ett tag! Saknar henne!)  Hämtar lite grejer till Grolanda och sen bakar vi pizza med gruppen! Kul och Mys! 

Onsdag: Ja vad ska man säga, det var den dagen jag längtat till i flera månader! Vi skulle åka för en andra gång med Wahlströms på en båt! Med mycket kvekande och inte ett ord från Daniel bokar vi biljetterna ändå trots 23+ och hoppas på att Daniel faktiskt kan ta att höra av sig! Vi åker (jag, Oskar, Jacob och Elin) vid 11 coh beger oss mot den stora huvudstaden. 40 mil väntar och det var bara att köra, körde cirka 30 mil och sen fick Elin ta över. Kanske inte det smartaste draget, eftersom vi åkte igenom hela (ursäkta) jävla stan! hur svårt kan det vara att bara bygga en väg? Måste det vara 10000???? 
sent om sider bestämmer Elin att vi parkerar i första bästa P-hus, (två tunnelbanestationer + 2 bussstationer från båten) vi tar med oss all packning, klockan är 17.20 och båten går 18.00, och börjar springa! efter att ha frågat några dryga stockholmare hur man hittade till Vikingline så hittade vi rätt och 17.45 springer vi in på terminalen, där får vi reda på att vi inte får gå på båten för vi är för unga så det var bara att packa ihop och åka igen... den dagen körde jag 70 mil, helt utan anledning. Visst vi hade väl ganska kul i bilen men jag kunde lika gärna jobbat! Jag blev så ledsen! Resan hem var dessutom väldigt jobbig, jag vill faktiskt inte berätta varför, men jobbigt var det och det river upp så mycket! 
Väl hemma så hade mamma köpt rosor till mig och oskar och på ett kort stog det "Välkommen hem!" Det var verkligen välbehövligt! Älskar dig mamma! <3 
Sen vart det sängen! 

Torsdag: Vaknar 08.40 av att mamma pratar med mig, det slutar med att jag får hoppa in och jobba med barntimmar och eftersom jag inte var på båten så kunde jag lika gärna jobba. 

Idag är det fredag, jag har kört mamma och pappa till Magnussons för att de sedan ska åka till Gotland, jag har handlat och kollat färdigt på vänner. 
Elion kommer väl antagligen en sväng och äter här för att sedan åka till sitt älskade jobb och jag & Oskar ska vara hemma och bara mysa hela helgen då övrika familjen inte kommer hem förrän på söndag! 

Love/ Tilda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0