Rakt in i hjärtat

Dagarna går!

Gisses vad tiden går fort! Det har t ex redan gått 8 (snart 9) dagar på året 2010!
Jag har haft Bullen hemma i mitt hem i en vecka och 2 dagar! Jag har lyckats gå ner 2 kilo och givetvis så gick jag upp dom lika fort igen! Det är ju helt galet!

Det är dessutom så kallt så att man tror att näsan ska trilla av så fort man närmar sig dörren. Jag måste verkligen medge att jag är otroligt nervös över att boken "Strömkantring" faktiskt ska till och stämma! i den står det att 2010 så ska det komma en ny istid, och när man pratar om att det i tidaholm har kommit 70cm med snö så kan man ju faktiskt börja undra!
Man varnar om på radion att man inte får använda så mycket ström för att det ska räcka till alla och man uppmanar också att man bör ha vatten upphällt och värmeljus i beredskap! Vart ska vägen ta vägen!?
Isbjörnar dör ut, schimpanser dör ut, djur överhuvudtaget dör på våran jord. Det är inte bra och hör sen! 

Nog med tråkigheter! 
Emma från andra sidan skogen var här igår och vi hade julklappsutdelning. Det var väldigt mysigt! Jag fick en pajkokbok (säger man så?) som heter "Pajer, mat och desserter"! Det ser väldigt gott ut måste jag säga! Tack min underbara, vackra störtsköna Emma! Har alltid lika kul med dig! När klapparna var uttdelade så åt vi, kollade på tv diskuterade Falköpings tre friidrottsklubbar och försvar/hemvärn efterssom det är både Emmas och pappas stora intresse! Sen kollade vi på balklänningar på tradera och jag plockade fram mina. Just det jag har två! Slå det ni! Det väckte faktiskt lite minnen! Underbart! 

Idag var Emma och Johan här! Det var längesedan jag träffade Johan! Haha, hade faktiskt glömt hur sjukt rolig han är! Emma du är så mysig och så snäll! Hoppas verkligen att vi håller kontakten länge. 
Vi spelade kort och bara myste, gick på en kort promenad med vovarna och sen åkte de hem. 

Sen började ju naturligt Let´s Dance idag. Gaaah, var jag gillar Tobias Karlsson! Skulle kunna döda för att få dansa med honom någon gång! Fast jag skulle väl antagligen svimma... 
Det är skönt ändå att det har dragit igång igen iallfall. Nu kan man ju få titta på lite riktig, härlig dans. Visst det finns inget som slår en fartfylld bra bugg men det kan jag se mig om i stjärnorna efter då detta togs ifrån mig...
Men iaf, Tobias i mitt hjärta och jag hoppas bara att Agneta kan matcha hans kapacitet och jag tror nog att detta kan bli riktigt bra.

Nä, nu väntarjag bara på att Oskar ska ringa, då han har varit hos Emma men en massa kompisar. Det är ju lite misstänksammt men jag säger inget så har jag ingenting sagt!
Han får gärna ringa för det grusar i mina ögon...

Massa kärlek!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0