Rakt ut i natten...

Här kommer natten igen 
mörkret smyger över taken, 
som en kär gammal vän 
bara månen är vaken. 
Är det jag som blivit äldre 
eller är det nånting här, 
allting faller omkring mig 
allt ramlar isär 
alla drömmar som vi hade 
var är dom nu? 
Vi lever på lånad tid 
och allt har ett slut 

Jag lämnar gatorna och husen 
människorna och ljusen, 
tårarna och skratten 
kör rakt ut i natten. 
Dom förlorade åren 
som bara flöt förbi 
som vågor på ett vatten, 
kör rakt ut i natten 
rakt ut i natten 

En gammal sång på min radio 
nåt om att mötas igen, 
nåt om hjärtan som brister 
den stora kärleken. 
Jag borde väl känna nånting 
men allt känns bara tomt 
all denna skönhet omkring mig 
men ingenting gör längre ont. 

Tusen steg har jag gått. 
Tusen ord har vi sagt,
men ingen betyder 
någonting inatt. 

Jag lämnar gatorna och husen 
människorna och ljusen, 
tårarna och skratten 
kör rakt ut i natten. 
Dom förlorade åren 
som bara flöt förbi, 
som vågor på ett vatten. 
Kör rakt ut i natten 
rakt ut i natten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0